Nyheter

Lanserer Zero-pack

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

Den 1. februar lanserer Coca-Cola henholdsvis 2- og 4-pack 1,5 liter Coca-Cola Zero. Dermed er det duket for enda bedre salg av den allerede populære leskedrikken.

Lanseringen av Coca-Cola Zero i Norge var den mest suksessfulle lanseringen av Zero i Europa for the Coca-Cola Company.

- Etter bare fire uker kjente 100 prosent av målgruppen til merkevaren Coca-Cola Zero. Et slikt tall har vi aldri sett før i forhold til merkekjennskap, forteller Solfrid Flateby, kommunikasjonsdirektør i Coca-Cola Drikker.

Zero har spist noe av markedet til Coca-Cola light og Tab X-tra, men totalt hadde cola-produktene en vekst i fjor på fem prosent.

Powered by Labrador CMS