Nyheter

- Layout er vinn eller tap

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

Butikklayouten er alfa omega for butikkdriften. Det mener Henrik

.oresen, konserndirektør for forretningsutvikling i Plantasjen.

- Layout er vinn eller tap. Vi jobber hele tiden med butikken for å få kunden til å gå riktig, sier

.oresen.

- Vi har største snitthandel i Europa på hagesenterdrift fordi vi jobber aktivt med dette. Vi snur butikkene åtte ganger i året, bytter ut plantebord og følger sesongene, legger .oresen til.

For Plantasjen er det også viktig at kunden skal kunne se langt inn i butikken, og det skal alltid være mulig å orientere seg samme hvor man står.

- Kunden skal kunne se flere elementer hun ønsker å kjøpe, og vi plasserer bevisst magnetvarer i hjørner, og har stoppunkter på veien for å få dem til å gå gjennom hele butikken, sier .oresen.

Powered by Labrador CMS