Nyheter

Legger ned Se & Hør i Sverige

Aller Media legger ned Se & Hør i Sverige. – Det er et tøft marked og det har ikke gått bra nok, sier Bo Liljeberg, ansvarlig redaktør i svenske Se & Hør, til Resumé.

Publisert Sist oppdatert

Mediekonsernet, som står bak tilsvarende kjendisblader i Norge og Danmark, vil i stedet blåse liv i en gammel merkevare: Hänt i Veckan, skriver Kampanje.

– Vi har lenge lengte etter å ta tillbake navnet Hänt i Veckan, som til tross for at det ikke vært på markedet på 20 år, er en av Sveriges mest kjente merkevarer. Vi vil vise at vi fortsatt tror på vår kjernevirksomhet og lager et helt nytt blad. Samtidig vil vi fortsette å utvikle kjendisjournalistikken og satse på sterkt innhold i flere kanaler, sier Bo Liljeberg.

– Vi velger å lage et helt nytt konsept. Kjendisblader i dag er nesten bare konsentrert om kjappe historier. Nå vil vi utvikle magasinene med fordypende nyheter, lengre lesning og intervjuer, sier Liljeberg.

Powered by Labrador CMS