Nyheter

Leiro imponert

Meny Lillestrøm har hatt en vekst på 6,6 prosent de siste ukene, til tross for at den nye storbutikken til Rema 1000 er i nabolaget.

Publisert Sist oppdatert

Meny Lillestrøm er på vei mot et rekordår med en nettoomsetning på 70 millioner kroner. Butikksjef Thomas Jansen og hans team på 40 ansatte har klart å holde skansen mot den nye storbutikken til Rema 1000, som blant annet frister med lavpris-Norges lengste ferskvaregate.

– Da vi hørte at vi fikk en ny lavpriskonkurrent som ville satse spesielt mye på ferskvarer, hadde vi valget mellom å kutte timer eller å satse. Vi valgte å satse, og dro på hytta for å legge en slagplan. Vi spurte egentlig ikke om lov, vi bare gjorde det, sier butikksjef Thomas Jansen til Handelsbladet FK.

Konsernsjef Sverre Leiro i Norgesgruppen er så imponert over utviklingen at han dro til Lillestrøm for å gratulere butikksjefen. – I dette tilfellet er det lett å få tilgivelse. Dere har tydeligvis gjort noe veldig rett. Så all ære til deg og de ansatte. Dette viser jo også at økt konkurranse gir økt trafikk og nye muligheter, sier Sverre Leiro.

Med sine 950 kvadratmeter er ikke Meny Lillestrøm blant de største butikkene i kjeden, men den har en sterk posisjon i lokalmiljøet. Økt satsing på ferskvarer, flere aktiviteter i butikkene, stort varetrykk og ansatte som gir veiledning og gode råd, har virket. Det er noe av slagplanen som kom etter hytteturen i april, og mer er i vente. Veksten på 6,6 prosent er det dobbelte av markedsveksten, og det betyr at Meny-butikken tar markedsandeler.

– Rema 1000 Kanalveien er en flott butikk. Jeg har vært i butikken og hilst på butikksjefen. Det var mye bra i butikken, men jeg tror nok de må dempe ambisjonsnivået noe etterhvert, sier butikksjefen selvsikkert.

Les hele saken i ukens papiravis

Powered by Labrador CMS