Nyheter

Lofotprodukt best på design

Lofotprodukt mottok i går prisen «Design Effekt Grand Prix» for fiskeproduktene sine.

Publisert Sist oppdatert

Design Effekt Grand Prix ble i går for første gang delt ut av Norsk Designråd under Næringslivsdagen 2009. Prisen går til det mest lønnsomme designprosjektet.

– Det er veldig stort å være den første i Norge som mottar denne prisen. Det ligger mye hardt arbeid bak dette, og det er takket være våre mange dyktige medarbeidere på Leknes og ellers i Norge at vi har kommet dit vi er i dag, sa en stolt daglig leder i Lofotprodukt, Sigvald Rist.

Totalt kom det inn 36 søknader til Design Effekt. 19 av disse ble vurdert som gode nok til å motta merket «Design Effekt». I tillegg til Lofotprodukt, har disse 18 bedriftene mottatt utmerkelsen Design Effekt 2009:

AkademikaBBSBrynhild-Gruppen (for relanseringen av Dent)Diplom-is (for moderniseringen av Dream)Expo NovaFlyktninghjelpenGresvigHennig-Olsen (for tydeliggjøring av merkevaren)HågJordan (tannbørster)KondomerietNorsk Matraps (Odelia)NRKPierre Robert (undertøy)Silver PensjonsforsikringTine (for relanseringen av Litago)

Powered by Labrador CMS