Nyheter

Mål om 5 prosent lønnsomhet

De siste årene har Fjordland hatt en driftsmargin på 1,3-3 prosent. Det vil den nye sjefen gjøre noe med. – 5 prosent lønnsomhet er et langsiktig mål, sier André Gobel til Finansavisen.

Publisert Sist oppdatert

– Det må være vilje til å ligge på et lavt lønnsomhetsnivå fordi vi ønsker å investere videre. Vi har nå omtrent 40 forskjellige middagsretter, og en tredel av sortimentet vårt er nytt i løpet av året. Vi må fortsette med det, så det er vanskelig å gjøre alle ting på én gang.

Det sier André Gobel i et intervju med Finansavisen mandag. I intervjuet sier han også at produksjon av handelens egne merkevarer er noe han ikke har noe tro på for Fjordland sin del. – Merkevarer er vårt hovedfokus. Fjordland er blitt et betydelig merke som vi vil utvikle videre, sier den tidligere Nestlé-sjefen.

Ingen planer om salg

Finansavisen skriver videre at ingen av Fjordland-eierne hevder å ha planer om å selge seg ned eller ut i Fjordland. – Fjordland inngår i Tine Gruppas fremtidige planer. Vi har ingen planer om salg eller børsnotering og ønsker å utvikle selskapet ytterligere med André Gobel som leder, slier kommunikasjonssjef Lars Galtung.

Powered by Labrador CMS