Nyheter

Matgledebutikken

FLYR HØYT: Mange stiller i konkurransen, men bare én når til topps. Meny Saga har like godt tatt konsekvensen av seieren for to år siden og tatt inn «Matgledebutikken» som en del av logoen.

Publisert Sist oppdatert

- Konkurranser er med på å gire oss opp. Denne gangen har vi lagt vekt på å prestere noe hele året, sier Torkell Mosebø. Han er daglig leder på Meny-butikken i Skien. Aller første gangen Årets matgledebutikk ble arrangert, gikk Saga helt til topps. Det synes. Nå har Meny-logoen fått selskap av «Matgledebutikken» over logoen og «Saga» under.

De gode ideene er det absolutt ikke slutt på. For eksempel har butikken fått sitt eget spekeskinkestativ. Gammelkjøpmann og hovedeier Jon Mosebø og kollegene har vært i Skottland og hentet ideen, fått en lokal bedrift til å lage stativet på toppen av en kjøledisk, og hengt opp skinker av den mer eksklusive sorten.

- Vi har solgt dobbelt sååå mye y spekeskinke i år som i fjo joor,, forteller butikksjef Stian n n Gunnestad. Han kan glede e seg over hyggelige tall: En hel spekeskinke på impuls, det gir kroner i kassa.

Det er ikke bare studieturer som gir inspirasjon. - Vi lærer utrolig mye av kundene, sier osteansvarlig Lisbeth H. Øverbø, og byr på ost

sid med kvedemarmelade. Idéen kom fra en kunde; sid siden å fi brukte hun tid på nett for å finne en oppskrift.

I år er Meny Saga i finalen i Årets matgledebutikk nok en gang. Men betegnelsen «Matgledebutikken» blir stående uansett hvordan det går denne gangen.

Powered by Labrador CMS