Nyheter

Matkasse-krig på Google

Adams Matkasse og Kolonial kuppet konkurrentens navn på Google, skriver DN.

Publisert Sist oppdatert

– De kjøper annonser på vårt navn. Det er en ufin måte å skape oppmerksomhet rundt eget brand på. Det er på siden av etikken, sier daglig leder Kristina Finne i Kolonihagen til DN.

Selskapet tilbyr matkasser med økologiske varer og oppskrifter levert hjem på døren. Det er knallhard konkurranse om kundene i matkasse-markedet. Finne mener konkurrentene tyr til ufine triks.

Det første personer som googler Kolonihagen får se, er linker til konkurrentene Adams matkasse og matleveringstjenesten Kolonial.no. Når DN tar kontakt med de to selskapene, legger de seg flate.

Daglig leder Lasse Smedsvig i Adams matkasse sier de tidligere har gitt beskjed til markedsføringsbyrået sitt om at de ikke vil by på andre merkenavn på Google.

– Dette er ikke noe vi ønsker å gjøre.–Vi har selvfølgelig allerede fjernet dette, og beklager til Kristina & co for ubeleiligheten dette må ha medført, skriver Smedsvig i en epost til DN.

Også daglig leder Karl Munthe-Kaas i Kolonial.no er enig i at praksisen er uheldig, og bedyrer i en epost til DN at søkeordet nå er fjernet.

Powered by Labrador CMS