Nyheter

Med ryggen til

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

DÜSSELDORF: ? Butikkansatte risikerer å bruke mer tid på å fylle hyller med ryggen til kunden enn på å møte kundene sine. Ti prosent av varene er utsolgt til enhver tid. Planogrammer brukes ikke, sier salgs- og markedssjef Birger Nilsson i HL Display.På Euroshop presenterte han kosmetikkavdelingene til Meny som eksempel på hvordan det kan gjøres. ? Kategorien var dominert av faghandelen, og Meny gjorde det dårligere enn andre supermarkeder. Produktene for personlig pleie forsvarte ikke plassen de fikk i butikken, konstaterer Nilsson.Med vertikal belysning, grafikk, farge på hylleforkantene og andre tiltak, snudde Meny om på utviklingen. ? De fikk noen raske merinntekter, slik at investeringen var tjent inn igjen på mindre enn et år. Så tok det tre år å få til en langsiktig endring og å overbevise kunden om at det ikke var nødvendig lenger å dra til en annen butikk og kjøpe disse produktene, sier Birger Nilsson.

Powered by Labrador CMS