Nyheter

Mega spisser laget

Coop Mega skal satse mer på store butikker som har en nummer én-posisjon i sitt lokale marked. – Mindre butikker kan i mange tilfeller få det bedre i andre kjeder, sier kjededisponent Wenche Løvland.

Publisert Sist oppdatert

– Slik dagligvaremarkedet har utviklet seg, må vi ta noen grep for å bli enda tydeligere i forhold til lavpris, sier kjededisponent Wenche Løvland til Handelsbladet FK.

Coop Mega er landets fjerde største dagligvarekjede, bare slått av lavpriskonkurrentene Rema 1000 og Kiwi, samt Norgesgruppens supermarkedskjede Meny. Når kooperasjonen legger en ny kjedekabal for å få vekst, vil Coop Mega få en forsterket rolle som supermarked, og da med økt fokus på store butikker.I fjor hadde kjeden 14 butikker med en omsetning på over 100 millioner kroner.

– Vi har ikke satt noen ny grense, men Coop Mega er et konsept som krever høy omsetning. Så langt i år er det butikker som omsetter for mer enn 70 millioner kroner som vokser mer enn markedet, og det er nok noe vi kommer til å se mer av fremover, sier Løvland.

Les hele saken i ukens papiravis

Powered by Labrador CMS