Nyheter

Melk som gir hjelp

I kampanjen «Tips oss om en god sak» som denne uken lanseres på de nye melkekartongene ønsker Q-meieriene å gi forbrukerne muligheten til å involvere seg i utdelingen av en halv million kroner. Midlene skal gå til arbeidet med å hjelpe vanskeligstilte i Norge.

Publisert Sist oppdatert

Q-Sjefen oppfordrer alle til å sende inn nominasjoner på gode saker via Facebook-siden til Q-meieriene.

- Vi er et forbrukerdrevet meieri. Derfor blir det naturlig å involvere forbrukerne på flere arenaer. Denne gangen ber vi forbrukerne kommer med sine forslag til gode saker, sier Q-Sjef, Bent Myrdahl i en pressemelding.

Q-meieriene eies av Kavlifondet som årlig deler ut midler til humanitære, kulturelle og forskningsmessige formål. Noen av utdelingene skjer ved at ansatte i bedriften nominerer og stemmer frem gode formål. Denne gangen ønsket man større grad av forbrukerinvolvering.

- At de ansatte i år ønsker å involvere forbrukerne i arbeidet med å finne ildsjeler, sosiale entreprenører og ideelle organisasjoner som arbeider for at vanskeligstilte i Norge skal få en bedre hverdag er spennende, sier leder for Kavlifondet, Inger Elise Iversen.

Q-melkekartongen er selve flaggskipet til Q-meieriene, derfor var det naturlig å ta kontakt med forbrukerne via nettopp kartongen. Selve nominasjonsprosessen skjer i sosiale medier da man har erfart at det er her man oppnår best forbrukerdialog.

- På Facebook har vi mulighet til å kommunisere direkte med dem som nominerer, forklarer Q-Sjefen, som hver måned har egne nettmøter hvor han personlig kommuniserer med Q-forbrukerne.

Powered by Labrador CMS