Nyheter

Mener Coop-deal er villedende

Forbrukerombudet mener reklamen for «Månedens Deal» til Coop Prix er villedende.

Publisert Sist oppdatert

Hver måned tilbyr Coop Prix en ny «månedens deal» hvor kunden får med en vare gratis dersom man kjøper en annen. Men i kampanjen sies det ikke noe om prisen. Dette mener Forbrukerombudet strider mot markedsføringsloven.

– Uten prisopplysninger er det ikke mulig for forbrukerne å vurdere om dette er en god eller dårlig deal, sier forbrukerombud Gry Nergård til Dine Penger.

Forbrukerombudet har nå bedt Coop om å oppgi pris i fremtidig markedsføring av denne typen. – Vi tar kravet fra Forbrukerombudet til etterretning, og endrer annonseringen etter deres ønske. Vi har kjørt denne annonsetypen siden september i fjor, og undersøkte da reglene i forhold til tilgiftslovgivningen sammen med advokater. Men når Forbrukerombudet nå ber oss om å endre annonsene, så har vi ingen problemer med å følge det så fort det lar seg gjøre, sier Bjørn V. Kløvstad i Coop.

Powered by Labrador CMS