Nyheter

Mener Rema brøt alkoholloven

Helsedirektoratet mener Rema 1000 har brutt loven ved å inkludere øl i grillkampanjen sin, skriver Aftenposten.

Publisert Sist oppdatert

«Smaker godt for du griller, mens du griller eller som drikke til grillmaten», sier grillkongen Craig til kundene på Rema 1000s grill-ølboks. Ølet har vært en del av kjedens grillkampanje, markedsført under fellesnavnet GRILL.

Nå har Helsedirektoratet foreløpig konkludert med at den er i strid med alkoholloven, etter at organisasjonen Av-og-Til har hevdet at Rema har bedrevet indirekte alkolreklame, skriver Aftenposten.

Markedsdirektør Lars Kristian Lindberg i Rema 1000 er litt undrende til avgjørelsen, ettersom en tilsvarende klage i fjor ikke førte frem.

– Konklusjonen var at ølmerkingen vår ikke var lovstridig. Her må vi derfor gå i dialog med Helsedirektoratet for å få vite hvorfor dette var greit et år, men ikke neste. Vi ønsker selvfølgelig å følge de lover og retningslinjer myndighetene setter, sier markedsdirektøren til Aftenposten.

Powered by Labrador CMS