Nyheter

Meny Colosseum på matgledetoppen

Meny Colosseum er Årets matgledebutikk. Det ble klart under årets kåring som fant sted på Ostens dag – i regi av Tine. På andre- og tredjeplass kom henholdsvis Coop Mega Kolbotn og Coop Mega Madla.

Publisert Sist oppdatert

Helt siden i våres har supermarkeder over hele landet konkurrert om den gjeve tittelen Årets matgledebutikk. I går kveld ble det klart at det er Meny Colosseum som kan smykke seg med tittelen.

– Jeg vet ikke hva jeg skal si… Du må få frem at dette er de ansattes pris; uten dem hadde det aldri gått, sier Inge Stenbakk til Handelsbladet FK.

Butikken har satset tungt på konkurransen over flere år. I fjor holdt det til en andreplass, men i år gikk matgledeteamet helt til topps.

– Jeg er utrolig imponert. Denne butikken leverer år etter år, men jeg tar også årets seier som en bekreftelse på at vi gjør noe riktig i Meny, sier Meny-sjef Vegard Kjuus, som forteller at det jobbes systematisk med matgledeaspektet i kjeden.

Årets matgledebutikk er den eneste tunge bransjeprisen som har manglet på Meny Colosseums skrytevegg. Nå er samlingen komplett.

– Nå skal vi bruke prisen til å skape enda mer engasjement og trykk, sier Inge Stenbakk, som er kklar på at prisen forplikter. – Det er nesten nå det begynner, for nå må vi vise kundene at vi er verdige vinnere hver eneste dag det neste året. Men det skal vi klare! forsikrer Stenbakk.

I juryens begrunnelse heter det:

«Vinneren av Årets matgledebutikk gir kundene gode matgledeopplevelser gjennom hele handleturen. Det starter allerede rett innenfor dørene, med en overdådig frukt- og grøntavdeling der de ansvarlige leker seg med rekvisitter og sameksponeringer.

I bakeriavdelingen bys det på deilige hjemmelagde desserter, mens fisk- kjøtt og delikatesse frister med ferskvarer og lekre retter – alt flott sameksponert med Tines smakeshevere.

I Årets matgledebutikk er osteavdelingen et kapittel for seg. Osteansvarlig utviser et fantastisk engasjement, der han eksperimenterer mye nye oster og tilbehør. Avdelingen har en tendens til å vokse et par kvadratmeter hver gang butikksjefen snur ryggen til, noe det ses gjennom fingrene med siden ost – ikke minst Tine sine oster! –tross alt er veldig god butikk.

I butikken henger flotte håndmalte salgsplakater som skaper god stemning, noe det legges stor vekt på i alle avdelinger. Kundene er vant til å bli gjort stas på både gjennom små detaljer og store matgledearrangementer. Et av årets høydepunkter var da de fikk kjørt frem flere tonn sand og lagde strandparty utenfor butikklokalene, og kundene ble ekspedert av ingen ringere enn Baywatch-stjernen David Hasselhoff.

For årets vinner er ikke matglede bare en konkurranse, men noe det jobbes og strebes etter hver dag hele året. Butikken er også et enestående eksempel på at matglede er god butikk, noe som har gitt seg utslag i en rekke priser og utmerkelser de siste årene.

Årets matgledebutikk 2013 er Meny Colosseum.»

Powered by Labrador CMS