Nyheter

Meny «tar en Kiwi»

Meny være dårligere enn Kiwi på priskutt i frukt- og grøntavdelingen. Bare to dager etter at nyheten om Kiwi-kuttet ble kjent, gikk Meny ut og varslet priskutt på opptil 20 prosent på de mest populære varene.

Publisert Sist oppdatert

- Priskuttene har ingen tidsbegrensning i Meny, som de har hos Kiwi. Vi skal være konkurransedyktige på pris og vil følge markedet, sier informasjonskonsulent Marianne Øiahals i Profilhuset Meny-Ultra til Handelsbladet FK.

Men i motsetning til Kiwi-kampanjen, som tar for seg hele kategorien, kutter Meny prisene på et knippe utvalgte varer. Til gjengjeld dreier det seg om drøyt 20 av de mest populære, som agurk, avocado, tomater, bananer, epler og poteter.

- Dette er et viktig signal til kundene våre. de skal føle seg trygge på at de får varer av høy kvalitet til en rimelig penge, sier Øiahals, som ikke ønsker å gå ut med hva kampanjen koster. Men hun innrømmer at temperaturen på diskusjonene har vært høy innad i Meny, for gratis blir det ikke.

Priskuttet i frukt- og grøntdisken omfatter også alle de økologiske produktene i kategorien.

Powered by Labrador CMS