Nyheter

Meromsetning med lekerom

- Barnefamilier er en viktig målgruppe for de fleste dagligvarebutikker, og barna er gjerne med i butikken og påvirker innkjøpene. Derfor kan det være lurt å gjøre handleturen til en god opplevelse for barna, mener Henning Larsen i Playzone Scandinavia, som viser et lekekonsept på Butikkmessen i oktober.

Publisert Sist oppdatert

Det danske selskapet har spesialisert seg på innendørs lekeområder på skreddersøm. - Løsningene er plassbesparende og fleksible, og de kan tilpasses det arealet butikken har til rådighet. Løsningene kan være på et ganske lite område eller monteres på vegger eller søyler. Uansett om det er snakk om et lite lekehjørne på 1-2 kvadratmeter eller et eget lekerom, har vi lekesystemer som kan beskjeftige barn mellom 2 og 10 år, hevder Larsen.

Produktprogrammet består av fire hovedområder, nemlig interaktive leketerminaler, aktivitetstavler, video/dvd-løsninger samt labyrintleker. Leketerminalene består av en datamaskin med touch-skjerm der barna kan tegne, fargelegge eller løse forskjellige oppgaver, og et tilsvarende system er i bruk blant annet hos Ikea i Oslo.

- Alle systemene er uten løse deler. Det er dermed ikke farlig for smårollinger, og det er heller ikke behov for daglig opprydning.

Powered by Labrador CMS