Nyheter

Mersalg med rømmeblanding

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

Mix: Kavli har tro på at nyheten Q rømmemix skal gi både god inntjening og mersalg. Det nye dressing- og dipproduktet finnes i tre varianter: Holiday, hvitløk og tzatziki. Rømmemixen kan brukes som middagstilbehør eller som tradisjonell dipp.

- Produktet kombinerer lettrømme og krydder i én og samme pakning. Mulighetene for sameksponering og mersalg for butikkene er svært gode, sier distriktsansvarlig Kennet Ekre fra Kavli. Han peker på at bruttoen er vesentlig høyere enn for et gjennomsnittlig meieriprodukt. Mixen ble lansert i mai, og meieriansvarlig Tarik Nurudinovic på Ultra Bryn i Oslo forteller om positive kunder.

- Vi kjørte demoer i frukt- og grøntavdelingen, og til nå har den solgt veldg bra sammen med salater og grønnsaker. Men vi ser også at den har vært populær til chipsen under sommerens fotball-EM, sier Nurudinovic. Leverandør: Kavli

Powered by Labrador CMS