Rema 1000-sjef Ole Robert Reitan jubler over ny topplassering i den årlige YouGov-undersøkelsen.

Nyheter

Mest positiv oppmerksomhet rundt Rema

Analyseselskapet YouGov har laget en liste over selskapene som har fått mest positiv oppmerksomhet i Norge i 2015. Rema 1000 topper den prestisjefulle kåringen for andre gang på to år.

Publisert Sist oppdatert

Nok et år topper Rema 1000 topp 10-listen til analyseselskapet YouGov, foran Finn.no og Kiwi.

– Det er svært gledelig at vi nok et år innehar førsteplassen i YouGovs kåring. Kunden er vår øverste sjef og det er tydelig at et fortsatt fokus på lave priser på varer av høy kvalitet, produsert og solgt på en ansvarlig måte fungerer godt, sier administrerende direktør Ole Robert Reitan i Rema 1000 i en pressemelding.

Ifølge YouGov har en aktør som får en topplassering flere år på rad, gjort en god jobb med å opprettholde sitt omdømme.

YouGov BrandIndex Rankings 2015 sammenlikner BrandIndex’ Buzz-score for 250 merkevarer i Norge, for å finne hvilke merkevarer som har fått mest positiv oppmerksomhet. Ifølge selskapet intervjuer de hver dag 100 nasjonalt representative personer for å få vite hva de mener om ulike merkevarer.

På bakgrunn av spørsmål til forbrukere om de har hørt noe positivt eller negativt om en bestemt varemerke, utarbeider de en såkalt «buzzscore» som danner grunnlaget for kåringen.

Powered by Labrador CMS