Nyheter

Mills laget sin egen

Mills har lansert et nytt matlagingskonsept, der kunden selv kan tilsette ingredienser for å lage en god dipp eller dressing.

Publisert Sist oppdatert

– Hva er Mills Lag Din Egen?

– Det er et helt nytt matlagingskonsept som gjør det enkelt å lage eget tilbehør. Vi ser at folk ønsker å skape sitt eget resultat, og sette sitt eget preg på maten, sier produktsjef Stein Ivar Leidland i Mills.

Serien består av tre ulike typer matlagingsmajones i et beger som skal gjøre det enkelt å lage aioli, potetsalat og tzatziki, eller helt andre dressinger dipper og salater. Man tar et beger Mills Lag Din Egen og blander selv inn råvarer.

– Dette er jo ikke noe hokus pokus…

– Nei, men ingen har tatt denne posisjonen tydelig. Noen lager tilbehøret helt fra bunnen av, mens andre kjøper ferdig. Vi tilbyr middelveien. Det gir en ferskere smak som du vil kunne imponere andre med, lover Stein Ivar Leidland.

– Dere har fått «Hodejegerne»-regissør Morten Tyldum til å lage reklamefilmen. Det sier noe om satsningen?

– Vi ønsket å fortelle engasjerende historier, og han er best på å formidle historier sånn vi ser det, det har han vist både på reklame, film og som hotshot i L.A. Vi er kjempefornøyde med resultatet og mener vi har fått en film som gir mye til merket og tydeliggjør vår rolle, sier Leidland.

– Og responsen fra publikum?

– Det er litt tidlig å si, nå er det bare en uke siden vi startet kommunikasjonen. Men responsen har vært positiv, vi merker interesse, lyst og nysgjerrighet blant forbrukerne. Vi bruker også Facebook aktivt, det er en inspirerende kanal å få direkte feedback gjennom. Det blir spennende å se salgsresultatet etter hvert. Vi har stor tro på konseptet.

– Vi ser også at produktene kan ha en fordel inn mot handelen i forhold til å øke salget av ferske råvarer. Vi oppfordrer nemlig kundene til å kjøpe ferske råvarer fordi det gir den beste smaken, sier Leidland.

Powered by Labrador CMS