Nyheter

Mye feilprising

Prismerkingen av produkter i dagligvarebransjen er ikke god nok, mener forbrukere som har henvendt seg til Forbrukerombudet.

Publisert Sist oppdatert

– Kontrollbesøk viser at forbrukernes klager er berettiget. Nå vil vi vite hva kjedene vil og kan gjøre med problemet, sier forbrukerombud Gry Nergård til NTB.

Ombudet har sendt et brev til bransjens aktører om forholdet og ber kjedene om en nærmere beskrivelse av tiltak som selskapene selv kan sette i verk for å sikre korrekte prisopplysninger.

– Det er et problem at det i mange dagligvareforretninger er en rekke varer som ikke er prismerket. Og det forekommer også at varene er merket med feil pris.

– Det kan være utfordrende for de butikkansatte å klare å gjennomføre alle nødvendige endringer med plakat og etikettebytter raskt nok, men på konsernbasis legger vi mye ressurser i at dette skal være i orden, sier informasjonssjef Ole André Myhrvold i Coop Norge Handel til NTB.

Powered by Labrador CMS