Nyheter

Nå kommer Fri

Neste uke fylles TV-ruta med reklamefilm for økologisk mat. Samtidig blir det «annet økosnacks» i reklamebildet og Matmerks økonettsted økologisk.no får en ny fremtoning.

Publisert Sist oppdatert

Som Handelsbladet FK kunne fortelle i oktober i fjor, har store deler av økomiljøet blitt enige om et felles budskap og en stor kampanje. Til uka braker det løs! Dette er den største og mest gjennomarbeidede økokampanjen i Norge noen sinne. Etter en omfattende prosess ledet av Matmerk mange aktører vært med på å bestemme hva både budskap og slagord skal være. Intervjuer og spørreundersøkelser etterfulgt av møysommelige analyser har ført til flere filmer som vises neste uke, skriver økologisk.no. Kampanjen vil være synlig både på TV, web og i butikkene.

– Hovedutfordringen vår er at forbrukere har lite kunnskap om økologisk mat. Hva skiller den fra konvensjonell mat? Vi har et mål om å bygge kunnskap om at økologisk mat er helt ren og helt naturlig. Den økologiske maten er kanskje det beste vi har, sa Nina Sundqvist til Handelsbladet FK da hun fortalte om kampanjen «Fri» i oktober i fjor.

Økologisk.no synes det er ekstra hyggelig at dagligvarebransjen brukte fjoråret aktivt til å legge til rette for økologisk mat og nevner Kiwis momskutt, Coops like pris på konvensjonell og økologisk frukt og grønt, Remas prisavslag på inntil 30 prosent i osloområdet, og Menys arbeid med synliggjøring av økovarer.

Powered by Labrador CMS