900.000 nordmenn har nå lastet ned Æ, men januar ble en tung måned for Rema 1000.

Nyheter

Nedgang for Rema i januar

Rema 1000 tapte terreng i lokale markeder i januar, skriver Nettavisen.

Publisert Sist oppdatert

Rema 1000 har fått en tøff start på det nye året, til tross for at 900.000 nordmenn nå har lastet ned kundelojalitets-appen Æ.

– Vi har merket en nedgang i noen lokale markeder, skriver kommunikasjonsdirektør Mette Fossum i en tekstmelding til avisen. Hun ønsker ikke å kommentere markedsandelen for dagligvarekjeden i januar. Men ifølge Fossum har Rema 1000 hatt en fin vekst de siste ukene.

Det er Remas bestevenn-strategi, hvor de har kastet ut flere store leverandører, som har skapt støy for lavpriskjeden i starten av året.

For Kiwi ble januar den beste første måneden i året siden starten i 1979, også det ifølge Nettavisen. Ifølge Nielsen hadde Kiwi en markedsandel på 20,9 prosent i januar. Coops lavpriskjede Extra tar også andeler i januar.

I ukens papiravis av Dagligvarehandelen kan du lese at det var Extra som ble vekstvinner i 2016.

Powered by Labrador CMS