Nyheter

Nille Årets retailer

Nille er kåret til Årets retailer av reklame- og designbransjen.

Publisert Sist oppdatert

Prisen ble delt ut på Retail Forum-dagen, som hvert år arrangeres av Kreativt Forum.

Juryen har i sin beslutning lagt vekt på bredden i den moderniseringsprosessen som Nille har vært gjennom de siste tre årene. Basert på en tydelig profil har kjeden oppgradert alt fra butikkene til pakningsdesign og markedsføring.

– Jeg er stolt på vegne av alle som arbeider i Nille, sier adm. direktør Pål Wibe. – Retail-prisen er en anerkjennelse for det arbeidet som er lagt ned med å modernisere kjeden samtidig som vi er ydmyke for at det er fortsatt er mye vi kan bli bedre på. Retail handler om de små detaljene som må til for å bli litt bedre hver dag, hver uke, hver kampanje og hver sesong, fortsetter Wibe.

De tre siste årene har Nille vokst med nærmere 65 prosent, hvorav litt mer enn halvparten er sammenliknbar vekst. – Jeg tror det reflekterer at kundene også har fått øynene opp for den forvandlingen som har skjedd i kjeden. I tillegg ser vi en trend i at lavpriskjedene som Nille, Kiwi og Rema får et bedre vareutvalg og tar for seg av kundene til de dyrere butikkjedene, kommenterer Wibe.

Powered by Labrador CMS