Nyheter

Nøgne Ø vokser videre

De siste 52 ukene er det solgt Nøgne Ø-øl i norske dagligvarebutikker for 25,5 millioner kroner. Det er en dobling sammenlignet med samme periode året før.

Publisert Sist oppdatert

– Også på polet er det strålende. Polet viser også større og større interesse for segmentet vårt. Det sitter nok langt inne å kalle det Øl- og vinmonopolet, men det er ikke til å legge skjul på at øl fikk en mer stemoderlig behandling på polet før. Men dette har endret seg veldig nå, sier daglig leder Tore Nybø til Grimstad Adressetidende.

Fra 2012 til 2013 økte salget av Nøgne Øs polvarianter med 46 prosent. Samtidig ble det solgt for 55 prosent mer i 2013 til eksport og dutyfree enn i 2012.

Adm. direktør Lars Midtgaard i Hansa Borg Bryggerier, som kjøpte seg opp i Nøgne Ø i fjor, sier til avisen at målet er fortsatt vekst.

– Vi ser på en rekke alternativer for økt vekst og økt innovasjonstakt. Vår visjon er at selskapet skal være vesentlig større, ha flere ansatte, ikke færre, sier Midtgaard.

Nå er det på jakt etter nye lokaler for bryggeriet. – Vi har vurdert flere plasseringer i Grimstad, og er opptatt av at selskapet skal forbli i Grimstad, sier han.

De ser også på muligheten for at Christianssands Bryggeri kan ta noe av produksjonen av butikkølet.

– CB bør kunne fungere som en avlastning for bryggeriet for enkelte varianter, og med lagerplass. Vi vet ikke når og hvor mye, men det er planen, sier Midtgaard til Grimstad Adressetidende.

Powered by Labrador CMS