Nyheter

Nominert til ny designpris

Lofotprodukt og Odelia er to av tre nominerte til ny norsk designpris.

Publisert Sist oppdatert

15. oktober deler Norsk Designråd ut Design Effekt Grand Prix under Næringslivsdagen 2009. – Design Effekt har som formål å vise fram resultatene av designinvesteringer. Vi ønsker å føre helt konkrete bevis for at design faktisk lønner seg, sier Marianne Utnes Kjøsnes, som er prosjektleder for Design Effekt.

Andelslaget Norsk Matraps, fiskematprodusenten Lofotprodukt og butikkjeden Kondomeriet er alle nominert til Design Effekt Grand Prix, den første utmerkelsen som hedrer kommersielt lønnsomme designprosjekter i Norge.

– De tre bedriftene er kroneksempler på at satsing på design betaler seg tilbake mangedoblet på bunnlinjen. Takket være målrettet bruk av design som innovasjonsverktøy har disse bedriftene kommet dit de er i dag, fastslår Utnes Kjøsnes i Norsk Designråd.

Powered by Labrador CMS