Nyheter

Norsk sushi-suksess på YouTube

Norges sjømatråd har lansert tre videoer med dansende sushibiter på YouTube. Målet var å nå 220 000 visninger. Nå har filmene til sammen blitt sett over 350 000 ganger.

Publisert Sist oppdatert

Det er første gang Norges sjømatråd satser på viral spredning av filmene sine.

– Vi har kjørt flere kampanjer på det å lage sushi selv. Dette er en forlengelse av de kampanjene som er kjørt med stor suksess, der vi legger til et element med viral markedsføring for å lære av erfaringene, sier Ragnhild Dahle Heen i Norges sjømatråd til Kampanje.

Filmene er laget av Apt og er rettet mot det norske markedet, men har vakt like stor oppmerksomhet i Japan. 87 000 japanere og 89 000 nordmenn har sett filmene.

– Det forteller meg at det er morsomt når man leker litt med uttrykket. Japan har jo en tradisjon for denne typen kommunikasjon, hvis man for eksempel ser på tv-programmene deres, sier Dahle Heen til Kampanje.

Se de tre filmene her:

Powered by Labrador CMS