Nyheter

Norsk Tipping varsler redusert reklametrykk

Markedet for pengespillreklame har falt de siste årene, og Discovery fjernet pengespillreklamen fra utenlandske aktører fra mandag 15. august. Nå varsler også Norsk Tipping endringer.

Publisert Sist oppdatert

Det skriver Medietilsynet i en pressemelding. Norsk Tipping er den største av de lovlige aktørene for pengespill i Norge Dei lover ifølge tilsynet endring i sin markedsføring på tv etter at flere kanaler har fjerne ulovlig pengespillreklame.

Markedet for pengespelreklame på norske tv-skjermer sank med fire prosent første halvår i år fra samme periode i 2021, viser tall som ble lagt frem under et seminar om tv-reklame og pengespill som Medietilsynet arrangerte under Arendalsuka i samarbeid med Lotteritilsynet.

Fra og med mandag kunne tilsynet også konstatere at Discovery har tatt pålegget om å fjerne reklame for utenlandske pengespill til følge, i påvente rettslig prøving av at de nye reglene i kringkastingsloven. Nå skal Norsk Tipping se på hvilke endringer de må gjøre.

– Norsk Tipping kommer til å jobbe med tiltak som reduserer hvor synlige de mer aggressive spillene er, der de som sliter med pengespill gjerne spiller, sa Tonje Sagstuen, kommunikasjonsdirektør i Norsk Tipping, på arrangementet i Arendal.

­

Powered by Labrador CMS