Nyheter

Ny flaske doblet salget

Q-meierienes markedsandel på rømme har steget fra 8,2 til 14,5 prosent etter at de lanserte boks med skrukork og spruteflaske til taco. Nå er målet å nå 20 prosent markedsandel innen seks måneder.

Publisert Sist oppdatert

Det djerve målet presenterer Q-meierisjef Bernt Myrdahl i dagens Aftenposten. Han mener salgsøkningen og veksten i markedsandeler fra 2011 er et bevis på at forbrukerne ønsker nye løsninger, og lover å fortsette med innovative produktlanseringer. Siden flaskelanseringen i september har Q solgt over 300 000 enheter, og emballasjeleverandøren må utvide produksjonen for å holde tritt med salget. – Det er langt mer enn vi forventet, sier Bernt Myrdahl. Hege Holter Brekke i Tine gratulerer Q-meieriene med suksessen, men sier til avisen at de ikke har mistet salg selv om markedsandelene til Q har økt. Totalt har rømmemarkedet vokst med drøyt fire prosent i volum siden i fjor.

Powered by Labrador CMS