Foto: Hennig-Olsen

Nyheter

Ny is uten kalorier: - Vanvittig respons

Publisert Sist oppdatert

I vinterferien slapp iskremgigantene Diplom-Is og Hennig-Olsen Is flere nyheter ut på markedet. Blant dem som vakte mest oppsikt, var Zeroh, en saftis helt uten kalorier, skriver Dagbladet.

– Vi har siden lanseringen solgt vanvittige 22 000 multipack. Med ti is i hver pakke blir det totalt 220 000 stykker. Av singel Zeroh har vi solgt nesten 5000 stk. Det betyr at vi har solgt 225.000 kalorifrie is, og det er over all forventning, sier kommunikasjonssjef Kristine Arvin i Kiwi til Dagbladet.

I Meny melder kommunikasjonsrådgiver Nina Horn Hynne at de siden lanseringen i vinterferien har solgt 4800 tipakninger med Zeroh Administrerende Paal Hennig-Olsen bekrefter at iskremselskapet har bestemt seg for å øke prognosene de hadde lagt for resten av året.

Nyheten som har solgt mest hos Diplom-Is hittil i år, er Royal Trippel Magi. På en god andreplass kommer Diplom-Is Krone-Is DUO Karamell. Alle nyhetene har hatt en bra start, ifølge selskapets markedsdirektør Anne Borgen Sturød.

Hos Rema 1000 går både Ben & Jerry's-variantene og småis multipack fra Isbjørnis veldig bra.

Powered by Labrador CMS