Nyheter

Ny rekord for «Handle lokalt»-kampanje

235 nærbutikker vil delta i den nasjonale «Handle lokalt»-kampanjen lørdag 1.november. Dette er ny deltakar-rekord, melder Merkur.

Publisert Sist oppdatert

Kampanjen fokuserer på hvor viktig den lokale butikken er både som møteplass, servicesenter og salgssted for dagligvarer. Målet er å redusere handelslekkasje og stimulere til mer lokal handel.

I fjor var det 160 butikker som deltok i en tilsvarande kampanje, med slagordet «Hugs å handle heime». Nå er slagordet endret, slik at det skal bli enda tydeligere hva som er formmålet med kampanjen. Alle butikkene har fått helt nytt materiell som de skal bruke i forbindelse med kampanjen.

– Det er gledeleg at så mange butikker ønsker å være med på kampanjen. Merkur arbeider for å sikre folk i distriktene tilgang til en nærliggende dagligvarebutikk av god kvalitet. Men er det også viktig å synliggjøre hvor viktig butikken er for lokalsamfunnet og få folk på bygda til å bruke lokalbutikken i enda større grad , sier kampanjeleder Per Kjetil Jørgensen i Merkur.

Powered by Labrador CMS