Nyheter
Billy vil være billigst
Billy-kjeden skal kapre kunder med langtidsholdbare produkter, og sikter mot 50 butikker.
– Vi er klare på at vi ikke skal sammenligne oss med dagligvarehandelen. Billy-konseptet ligger et sted mellom Europris og Normal, sier daglig leder Frode Waage.
Det er Gründerbedriften Askeladden som står bak Billy-konseptet. Her har Waage blant annet med seg Kristian Fjeld, som har 15 års erfaring som butikksjef i Kiwi.
Billy skal adskille seg fra dagligvarebutikkene ved å selge store pakninger med langtidsholdbare produkter, innenfor et sortiment på 1000 varelinjer. Her skal man finne produktkategorier som tørrvarer, frysevarer, kjølevarer og personlig pleie.
Den første Billy-butikken åpner på Sartor Storsenter utenfor Bergen i løpet av høsten.
– Neste år regner vi med å åpne to til fire butikker, sier Waage.
På litt sikt er ambisjonen 50 Billy-butikker rundt om i Sør-Norge. Stedene er allerede blinket ut på kartet. Ekspansjonen vil først skje på Vestlandet før kursen settes mot Trondheim, og siden hen mot Oslo.
Les mer om Billy-kjeden i ukens utgave av Dagligvarehandelen!