Nyheter

Nytt løft for gammel suksess

I ly av Lilleborgs Define-lansering har Midelfart & Co. skapt en suksesshistorie av en gammel traver. I mai ifjor tok Midelfart over distribusjon og salgsansvaret for flere av Procter & Gambles produkter i Norge, deriblant Head & Shoulders. Ett år senere har merket vokst med nærmere 50 prosent.

Publisert Sist oppdatert

? Denne solide veksten er drevet av flere faktorer som til sammen har gitt merket et veldig momentum, kan Midelfarts marketingdirektør Stig Ødegaard fortelle.

Jobber i butikken? En av Midelfarts sterke sider er et motivert, dyktig og hardt arbeidende salgs- og eksponeringsapparat som hjelper kjøpmannen med viktige oppgaver. Derfor har vi klart å forbedre distribusjonen og minimalisere utsolgt-situasjoner i butikk. Vi har også laget gode og fleksible palleeksponeringer som har solgt godt, sier Ødegaard.Midelfarts space/category- og key account-avdeling har jobbet hardt med å synliggjøre hvilket potensiale Head & Shoulders har hatt. ? I dag opplever handelen god fortjeneste og fantastisk rullering, og etter hvert som Head & Shoulders blir flyttet i bedre sortiment og høyere opp i hyllene blir effekten ytterligere forsterket. ? Og fortjenesten øker for alle parter, sier Midelfarts mann.

Tilpasset forbruker? Nylanseringer innenfor etablerte merker er også meget viktig for hygiene- og kosmetikkprodukter, men det er viktig at lanseringene dekker reelle forbrukerbehov. Derfor lanserte vi Head & Shoulders Tørr Hodebunn som retter seg direkte inn mot kvinner med tørr hodebunn. Dette var et segment vi visste var stort. Lanseringen har vært en stor salgssuksess og viser at vellykkede produktlanseringer må være tilpasset det forbruker vil ha. Arbeidet med å forstå den norske forbruker gjør vi i tett samarbeid med våre prinsipaler, og det er jo ingen hemmelighet at Procter & Gamble er en enorm kunnskapskilde i så måte.

Powered by Labrador CMS