Nyheter

Nytt smakskonsept

Ikonsystemet kjent fra vinens verden inntar norske frokostbord når Tropicana nå lanserer et helt nytt smakskonsept.

Publisert Sist oppdatert

Tropicanas nye smaksguide er utviklet i et samarbeidsprosjekt med Magnus Svensson, kreativ leder for Sommelierutdanningen ved Restaurangakademien i Sverige, hvor samtlige av Tropicanas juicesmaker er matchet med ulike lunsj og – frokosttilbehør for å komme frem til de beste kombinasjonene.

Tropicana har gjennomført prosjektet med en ambisjon om å innføre vinverdenens velkjente ikonsystem i juicens verden. Resultatet er en smaksguide til hver juice som beskriver juicens sammensetning av sødme, syre og bitterhet. Dette ligger til grunn for hvor godt juicene passer til ulike typer råvarer.

– Det har vært svært spennende å ta del i smaksguideprosjektet og det er moro at vinverdenens velkjente smakssystem nå tas opp på flere produktområder. Vi håper å kunne bidra med økt kunnskap om matens sansespråk samt å tilføre kunnskap om hvordan juice også kan bidra til en forsterket smaksopplevelse i møtet med ulike råvarer, sier Magnus Svensson i en pressemelding.

Powered by Labrador CMS