Nyheter

Obs vant pristest

Coop Obs i Trondheim er vinneren i en stor pristest som Adresseavisen har gjort på en typisk påskehandel for en familie.

Publisert Sist oppdatert

Påsketilbudene på kooperasjonens stormarked sikret seieren foran Rema 1000 og Kiwi, men det er bare noen få kroner som skiller de tre kjedebutikkene på pallplassen. Handlekurven på Coop Obs kostet kroner 536,60, på Rema kostet den kroner 538,80 og på Kiwi er prisen kroner 547,32. På de neste plassene følger Bunnpris (kroner 566,87), IcaNær (kroner 616,30) og Ultra (kroner 673,00). Forskjellen mellom Obs og Ultra er på hele 25,4 prosent.

Trondos-sjef Torbjørn Skei er storfornøyd med førsteplassen. Hadde kjøpeutbyttet på tre prosent vært med på regnestykket så ville forskjellen vært klarere.

– Vi er fornøyde med å innta førsteplassen i denne prisundersøkelsen, og jeg kan si at der har vi tenkt å være også i tiden fremover, sier Skei til Adresseavisen.

Regionsdirektør Brynjar Hovstein i Rema 1000 er ikke fullt så fornøyd.

– Kundene trenger ikke dra langt for å gjøre gode innkjøp. Denne gangen er det tilbud hos enkelte på noen av produktene som gir utslag. Jeg vil fortsatt hevde at kundene aldri gjør en dårlig handel hos. Vi følger med og skal nok vite å posisjonere oss riktig fremover, sier Hovstein.

Adresseavisen ryddet lørdag hele forsiden til priskampen i Trondheim under tittelen "Landets tøffeste priskrig", og på økonomisidene er det en tosiders reportasje om pristesten på påskevarene. Det er Trondos-sjef Torbjørn Skei som mener at priskrigen er spesiell sterk i Trondheim.

Powered by Labrador CMS