Nyheter

Økomelk fra Røros i ny drakt

Fra og med i morgen kommer Rørosmeieriets økologiske melk i nye forpakninger. Alle meieriets kartonger har fått nytt utseende, det første steget i implementeringen av en ny og helhetlig designprofil.

Publisert Sist oppdatert

– Dette er en viktig del av Rørosmeieriets ambisiøse satsning mot å bli Norges fremste økologiske meieri, sier meieribestyrer Trond V. Lund.

Den nye designprofilen har tydelig utspring i meierivirksomhetens opprinnelse. Logoen er inspirert av lokkene på mjølkespann og utstyr på meieriet. Gammeldags melkeflasker skal gjenspeile kvalitet og ærlighet i bruk av råvarer og produksjonsmetoder. Håndmalte illustrasjoner viser historikken bak produktene og meieriet.

– Rørosmeieriet leverer økologiske og rene produkter som fremstilles i takt med naturen. Designet skal sette fokus på produktenes opprinnelse. Rørostraktene har sterke mattradisjoner som vi strekker oss langt for å ivareta. Vårt ønske er at flere skal bli introdusert til dem gjennom gode, rene produkter med det lille ekstra, sier Lund.

De nye kartongene kommer med skrukork. Med nytt tappeutstyr har meieriet dessuten mulighet til å tappe på flere typer kartonger på sikt.

– Skrukorken gjør at holdbarheten på melka øker, samt at den kan oppbevares liggende i kjøleskapet etter at den er åpnet, fortsetter Lund.

Produktet Tjukkmjølk med blåbær har også fått forbedret smak og nytt navn: Syrnet Mjølk Skogsblåbær. Den har tynnere konsistens, og dermed et litt annet bruksområde enn Tjukkmjølk. Meieriet innrømmer at det har vært utfordrende å kommunisere at en «Tjukkmjølk» faktisk er et lett, syrnet drikkeprodukt for hele familien.

Det er Rørosmeieriets Fløte, Helmjølk, Lettmjølk, Ekstra lett mjølk, Økologisk Tjukkmjølk fra Røros og Syrnet Mjølk Skogsblåbær som lanseres i nye pakninger. Meieriets øvrige produkter lanseres med det nye designet i løpet av året.

Powered by Labrador CMS