Nyheter

Økt kaffesatsing i Coca-Cola

Coca-Cola selger stadig mer kaffe i et kaffetørst Norge, og nå utvides satsingen på Chaqwa.

Publisert Sist oppdatert

Chaqwa, Coca-Colas eget kaffebrand, fortsetter å vokse i Norge. Nye avtaler med store norske bedrifter og organisasjoner driver veksten. Nå forsterker selskapet kaffesatsingen for å ta enda større deler av kaffemarkedet her i landet.

Tall fra Norsk Kaffeinformasjon viser at ni av ti voksne nordmenn drikker kaffe, og til sammen drikker vi 11,5 millioner kopper hver dag. I 2012 ble det drukket 4,2 milliarder kopper kaffe i Norge, og over 50 prosent sier de drikker 1 til 2 kopper på jobben hver dag.

– Nordmenn er i verdenstoppen når det gjelder kaffedrikking, og vi er opptatt av god kaffe. 40 prosent av kaffen drikker vi på jobben; norske bedrifter vil derfor ha høy tilgjengelighet til en god pris, sier Tormod Halbakken, direktør for Chaqwa i Norge, i en pressemelding. Han mener veksten til Chaqwa viser at kaffen innfrir forventningr til smak, tilgjengelighet og pris.

Nå har ledelsen i Coca-Cola Enterprises gitt klarsignal for å utvide satsingen på Chaqwa med både mennesker og utstyr.

– Vi har en tett dialog med kaffeleverandørene og produsentene av kaffemaskinene, og stiller Norges beste teknikere tilgjengelig for Chaqwa-kundene, sier Halbakken, som også opplyser at Coca-Cola dobler salgsstyrken i Chaqwa for å kunne håndtere enda flere kunder.

– Vi har mange store og små kunder som alle krever god oppfølging. I dag har vi totalt 4 000 kaffemaskiner ute i markedet og våre vekstambisjoner gjør at vi nå må doble salgsstyrken i løpet av kort tid, sier Tormod Halbakken i Chaqwa.

Powered by Labrador CMS