Nyheter

– Økt verdiskaping som ett Orkla

Orkla slår fast at de har levert på strategien om å være et ledende merkevareselskap, og sier de finansielle målene og utbyttepolitikken ligger fast.

Publisert Sist oppdatert

Dette kommer frem i forbindelse med at Orkla i dag arrangerer investordag i Oslo i dag.

Ved å jobbe tettere på tvers som ett Orkla skal konsernet oppnå økt innovasjonskraft og en mer effektiv verdikjede, samtidig som Orklas lokale kunde- og forbrukerinnsikt ivaretas.

– Vi skal bruke vår unike kunde- og forbrukerinnsikt til å møte forbrukertrender med lokale merkevarer. Ved å jobbe tettere som ett Orkla, skal vi i større grad dele innovasjoner og beste praksis på tvers av konsernet. I tillegg skal vi styrke oss innen nye kanaler der forbrukerne forventer å finne våre produkter, sier konsernsjef Peter A. Ruzicka i en kommentar.

Oppkjøp er fortsatt en viktig del av vekststrategien, og Orkla satser først og fremst på oppkjøp i markeder og kategorier der konsernet kan ta en ledende posisjon og utnytte skalafordeler.

I tråd med selskapets utbyttepolitikk, vil konsernet fortsette å betale en andel av overskuddskapitalen tilbake til aksjonærene.

Powered by Labrador CMS