Nyheter

Omprofilerer brustadbu

Coop Prix Leknes i Lofoten var kjedens første brustadbu, men nå er den 100 kvadratmeter lille dagligvarebutikken omprofilert til Coop Marked Leknes.

Publisert Sist oppdatert

Etter en fusjon er Coop Lofoten blitt en del av Coop Nord i Tromsø. Nå har samvirkelaget omprofilert fra lavpris til nærbutikk. Dagligvarebutikken er en del av regionens største kjøpesenter, Lofotsenteret i Leknes. Da butikken ble etablert for et par år siden fikk den stor oppmerksomhet i kooperasjonen, og i en reportasje i Handelsbladet FK. Den daværende kjedeledelsen var på plass da snoren ble klippet. Etter hva Handelsbladet FK erfarer har det vært vanskelig å få lønnsomhet i lavpris med brustadbua, som fra starten av har vært åpen syv dager i uken. I sin nye rolle, som en del av kooperasjonens nærbutikkjede Coop Marked, ser regnestykket litt bedre ut. Omsetningen er på rundt 15 millioner kroner, og som nærbutikk er bruttofortjenesten vesentlig høyere.

Powered by Labrador CMS