Nyheter

Oppretter nytt profilhus

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

NorgesGruppen samler servicehandelen, og oppretter i den forbindelse et nytt profilhus. Profilhuset har en konseptomsetning på 3,2 milliarder kroner, og NorgesGruppen leter nå etter personen som skal lede det.

- Vi har et ønske om å samle den kompetansen vi har på convenience og servicehandel, på ett sted, og bygger opp et nytt profilhus som skal stå på egne ben, forklarer konserndirektør Per Roskifte i NorgesGruppen.

Opprettelsen anses som en naturlig utvikling etter blant annet oppkjøpet av Deli de Luca og etableringen av Freshkonseptet, som har vært med på å styrke NorgesGruppens posisjon i servicehandelsmarkedet.

Profilhuset vil ha en konseptomsetning på 3,2 milliarder kroner, men hvilke deler av NorgesGruppens virksomhet som vil falle under det, vil ikke Roskifte si noe om. Men Mix skal definitivt ikke flyttes fra Kjøpmannshuset. - Mix er i en prosess der de jobber med å forbedre en rekke elementer. Kjeden har et godt driv som vi ikke vil forstyrre. De må få kjøre sitt løp, sier Roskifte.

NorgesGruppen søker nå både eksternt og internt etter administrerende direktør for det nye profilhuset, som ikke har fått noe navn ennå. - Vi håper å få en person på plass så fort som mulig etter sommerferien, sier Roskifte til Handelsbladet FK.

Powered by Labrador CMS