Nyheter

Orkla omorganiserer

Orkla går fra fire til fem forretningsområder, og konsernledelsen styrkes.

Publisert Sist oppdatert

Siden høsten 2011 har Orkla arbeidet med å utvikle konsernet til å bli et rent merkevareselskap. Som et ledd i dette arbeidet endres nå strukturen innen hovedvirksomheten fra fire til fem forretningsområder, skriver de i en pressemelding. Disse områdene er:

Orkla FoodsOrkla Confectionery & SnacksOrkla Home & PersonalOrkla InternationalOrkla Food Ingredients

- Formålet med omorganiseringen er å forenkle konsernstrukturen og gjøre styringen av selskapene enklere. Vi ønsker å samle enheter med mer ensartede strategiske og drifts- og markedsmessige muligheter, sier konsernsjef Åge Korsvold i meldingen.

Orklas konsernsenter skal gi støtte, sikre at kompetanse deles og bidra til kostnadseffektiv drift innen for eksempel jus og HR.

- I fremtiden skal vi arbeide annerledes på en rekke områder. Konsernsenterets arbeidsoppgaver, organisering og kompetanse skal reflektere Orkla som et merkevarekonsern, sier Åge Korsvold.

Alle dagens medlemmer i konsernledelsen fortsetter. Jan Ove Rivenes blir ny leder for forretningsområdet Orkla Home & Personal, og det skal tilsettes en ny leder for Orkla Confectionery & Snacks. Inntil ny leder er på plass, vil Rivenes også lede dette forretningsområdet. Tidligere Ringnes-sjef Ole Petter Wie er ansatt som ny leder av Business Development. Han vil også inngå i Orklas konsernledelse.

Powered by Labrador CMS