Nyheter

Overtar Voss Kjøttindustri

Willy Roger Jacobsen i Norwegian Food Partner AS overtar aksjemajoriteten i Voss Kjøttindustri. Samtidig endres navn til Vossakjøt AS.

Publisert Sist oppdatert

Willy Roger Jacobsen vil satse offensivt for å utvikle Vossakjøt til en nasjonal merkevare.

– Markedet for lokal tradisjonsmat er i sterk vekst, og en ny og mer offensiv markedsstrategi vil være med på å gi Vossakjøt den markedsandelen selskapet fortjener, sier Jacobsen.

Willy Roger Jacobsen, som tidligere har jobbet for Rieber & Søn, Minde og Brynildsen, har allerede tiltrådt som styreformann.

Blant Vossakjøt-produktene finnes Vossakorv, Bondekorv, Eldhusrøykt pinnakjøt, Eldhusfår og Spesialmodna Eldhusbacon.

Vossakjøt omsatte for rundt 40 millioner kroner i 2011, men Jacobsen ser potensial for betydelig vekst. Planen er at selskapet etter hvert skal bli med i en familie av innovative kvalitetsleverandører som fokuserer på Vossakjøts eget slagord: «Stolt leverandør av ekte matopplevingar.»

– Så langt har selskapet slitt med å skaffe nok «kritisk masse», som er nødvendig for å oppnå lønnsomhet. Gjennom Norwegian Food Partner satser vi på å la flere næringsmiddelvirksomheter trekker synergier fra hverandre, og vi vil samordne viktige funksjoner i driften for å gi økt gjennomføringsevne og økonomiske effekter, sier Jacobsen i en pressemelding.

Voss Kjøttindustri har i dag 14 ansatte fordelt på Vinje og Granvin.

– De to produksjonsavdelingene skal bestå, og jeg ser spennende utviklingsmuligheter for begge, sier Jacobsen.

Powered by Labrador CMS