Nyheter

Pasta i sterk vekst

Gjennom sitt norske datterselskap Ideal Wasa lanserer verdens største pastaprodusent, Barilla, en ny pastasort: Risoni.

Publisert Sist oppdatert

Pasta har for tiden sterk vekst i Norge, og norske forbrukere viser stor villighet til å prøve nye varianter. Risoni ligner riskorn, derfor navnet, men inneholder som alle Barillas pastaprodukter 100 prosent durumhvete.Risoni passer i pastasalater eller som tilbehør til kjøtt eller fisk. I utgangspunktet ble risoni til for å brukes i forskjellige supper og buljonger, men har etterhvert fått et mye videre anvendelsesområde, f. eks. blandet med pesto som tilbehør til grillkylling. Ellers har Barilla hatt suksess i Norge med pastasausene sine og utvider også dette utvalget med en ny het saus: Arrabiata. Pasta med Arrabiata er et klassisk italiensk hverdagsmåltid. På italiensk betyr Arrabiata sint, og sausen brenner da også litt ekstra i munnen. Fra tidligere tilbyr Barilla fem andre sausvarianter i norske dagligvarebutikker.Produktsjef Caroline Hjelm i Barilla Nordic kan videre fortelle at også tørr, fylt pasta ? tortelloni ? er i sterk vekst her i landet med Barilla som eneleverandør. ? Pasta er ikke bare lettvint, men også sunt. Pasta har lite fett og inneholder langsomme kullhydrater som gir en mer varig metthetsfølelse enn tilfellet er hvis man spiser brød eller knekkebrød, fremholder Caroline Hjelm. Barilla-prodfuktene er inne i alle dagligvaregrupperingene untatt Hakon Gruppen.

Powered by Labrador CMS