Nyheter

Pepperkake-bolle på Statoil

Pepperkake-bollen, som Statoil-stasjonene selger nå i desember, har slått an og selger mer enn forventet. – Vi estimerte et salg på rundt 150 000 boller i desember. Så langt ser salget ut til å ende på rundt 200 000, sier produktsjef Kjersti Kristiansen.

Publisert Sist oppdatert

Bollen er lansert i samarbeid med Bakers. – Jul er en høytid mange har en rekke koselige assosiasjoner til, det gjelder mat, lukt, smak og barndomsminner. Bolle er et populært produkt for våre kunder i alle aldre. Og pepperkaker er noe alle kjenner til, helt fra vi var små. Derfor var det naturlig å kombinere disse to. Pepperkakesmaken har en sterk assosiasjon til jul, og det er en velkjent smak som både store og små liker, sier Kjersti Kristiansen

Totalt ligger Statoil Fuel & Retail an til å selge i overkant av 18 millioner boller i år. 40 prosent er Melkesjokoladebolle, 30 prosent Rosinbolle, 15 prosent er Daimbolle, 10 prosent Hvetebolle og 5 prosent er såkalt Limited Edition, som er sesongvariantene Pepperkakebollen før jul og Solobollen før påske.

– Det er gøy å gjøre litt ekstra og leke litt med sortimentet, sier Kjersti Kristiansen.

I hele desember har også Coca Colas aluminiums juleflasker vært å finne på Statoil-stasjonene i Norge. Flasken har blitt veldig godt mottatt, enkelte stasjoner er utsolgt, og Statoil-stasjonene er de eneste som har hatt juleflasken innenfor kbs-kanalen.

Powered by Labrador CMS