Nyheter

Pepperkakejakten er igang

For tredje år på rad tar Melange opp jakten på Verdens sprøeste pepperkake. Budsjettet har aldri vært større og målet er å få enda flere til å bake julebaksten fra bunnen av.

Publisert Sist oppdatert

– Pepperkakesatsningen i år er den største julekampanjen vi gjør for Melange noen sinne. Vi har fullt trykk i alle ledd og tilfører 3d-pepperkaker, noe som er et nytt element i kommunikasjonen, sier Sofia Hasselberg, senior produktsjef for Melange, i en pressemelding.

Det er ikke bare i den betalte kommunikasjonen pepperkaker går igjen. Også i butikk har Melange gjort store grep i årets julekampanje.

– Pakningen er kanskje den aller viktigste måten å nå kunden. Det er viktig at vi klarer å binde elementene i hele kampanjen sammen slik at vi klarer å nå gjennom til kundene i kjøpsøyeblikket. Vi har valgt å spisse kampanjen også på pakning mot pepperkaker, sier Hasselberg.

Melange har i tillegg til pepperkakegalleriet.no, utviklet butikkmateriell med eget oppskriftshefte og egne pepperkakeformer i 3D. Dette for å inspirere flere til å bake og vise at bare fantasien setter grenser for hvordan en pepperkake kan se ut.

Bak margarinprodusentens storsatsning på pepperkaker ligger det grundige undersøkelser. Pepperkakekampanjen til Melange tar utgangspunkt i de faktiske produktegenskapene. Margarinen gjør deigen enklere å bake ut og gir sprøere pepperkaker. Undersøkelser viser dessuten at pepperkaker definitivt er den sorten julekaker flest baker selv. Hele fire av ti planlegger å bake pepperkaker i år.

Verdens sprøeste pepperkake har hatt stor suksess de tidligere årene. I fjor ble det sendt inn over 1400 bidrag i konkurransen på pepperkakegalleriet.no, mot i overkant av 600 året før.

– Det er et godt konsept der vi når forbrukerne. Målet er selvfølgelig å få flere til å bake pepperkaker med Melange fra bunnen av, sier Hasselberg.

Powered by Labrador CMS