Nyheter

Pizzapenger til overs

I den felles pizzakampanjen til Stabburet og SAS endte rabattkuponger på over 495 millioner kroner i søpla.

Publisert Sist oppdatert

Det var fra 1. januar til 1. august i år at Stabburet og SAS gikk sammen om en storstilt reklamekampanje. Fem millioner Grandiosa-esker ble utstyrt med en kupong som ga hundre kroner i rabatt på kjøp av flybillett hos SAS. I tillegg lokket kampanjen med reisepremier for én million kroner.

Da kampanjen var over, var det fortsatt 340 000 kroner igjen av premiepotten, skriver Dagens Næringsliv. Av rabattkupongene, med en samlet verdi på en halv milliard kroner, ble kuponger til en verdi på 4,2 millioner kroner benyttet. Dermed gikk pappkuponger med rabatter på 495,8 millioner kroner rett i søpla.

– Kampanjen har gått bra tatt i betraktning at det er en ny type reklame for både oss og forbrukerne. 37.000 forbrukere registrerte seg i konkurransen om 50 premier, og 33 personer fikk premie. Vi ser at de som deltok i kampanjen engasjerte seg mer enn forventet. Samtidig hadde vi håpet på et høyere antall deltagere, sier Stabburets informasjonssjef Inger Marie F. Ingdahl til DN.

Powered by Labrador CMS