Nyheter

Pølsesalget satt som et skudd

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

Pølsefest: Norges håndballjenter kan mer enn å kaste ball: de er gode pølseselgere, også. Salget av magre pølser har nemlig skutt fart etter at reklamefilmen med håndballjentene i hovedrollen kom på tv-skjermene.

- Salget av Go' og Mager wienerpølser er opp 34 prosent i januar i forhold til samme periode i fjor, sier marketingsjef Jon Tomassen i Nortura til det oppdragsfinansierte nyhetsbyrået Newswire. I volum utgjør økningen nærmere ni tonn på tre uker.

- Vi er vant til at folk etterspør sunn mat med lite fett når jula er over, men det som har skjedd her vil vi hovedsaklig tilskrive filmen med håndballjentene. Salgskampanjer og tilbud i butikk var ikke vesentlig annerledes enn året før, sier Tomassen.

Powered by Labrador CMS