Nyheter

Pris for effektiv reklame

Lofotprodukt var best på innsikt og Lilleborg ble mestvinnende da Annonsørforeningen (ANFO) delte ut priser til Norge mest effektive kommunikasjonsjobber torsdag 30. januar.

Publisert Sist oppdatert

Lilleborg fikk gull og sølv i klassen «Ny», og gull i klassen «Smart». Også Mills, Fjordland og Lofotprodukt ble medaljevinnere. ANFO Effekt er annonsørenes egen pris, og ifølge utdelerne er det bransjens definitivt viktigste konkurranse.

{{image:2}}Ny

Gull: Lilleborg – Wipe Out (Jordan Easy Wipe) – Lilleborg
Sølv: Lilleborg – Comfort FreshTECH - en revolusjon innen tøymyknerkategorien – OMD
Bronse: Fjordland - Fjordland byggrynsgrøt - lansering av sunn ferdigmat – MediaCom

Smart

Gull: Lilleborg – Milo – fra ullvask til gullvask – Try/Apt//OMD
Sølv: Mills – Verdens sprøeste pepperkake – Mindshare//Apeland//Futatsu
Bronse: Lofotprodukt – Hold i torsken; en real fiskehistorie – Try/Apt//MEC//Pravda

Hederspris til Lofoten

Kirkens Bymisjon, i samarbeid med Bring Dialog, stakk av med kveldens gjeveste pris, Grand Prix, for kampanjen «Gled en som gruer seg til jul». De vant også gull i kategorien «Vekst». Lofotprodukt vant den andre hedersprisen, Innsiktsprisen, for reklamekampanjen «Hold i torsken». Over hundre markedscase var vurdert til prisen, som hedrer grundig strategisk forarbeid i markedskampanjer. I juryens begrunnelse for valg av prisvinner heter det blant annet følgende: «Ledelsen i TNS belønner vinner av årets innsiktspris for det strategiske forarbeidet og hvordan uttak av kommunikasjonsstrategien på en elegant måte bygger en bro og forankring mellom merkets navn og identitet, produktets basisegenskaper og assosiasjonene som det skaper.»

Powered by Labrador CMS