Nyheter

Pris til Sushisi

DESIGN: Sushi, tannbørster, innredning og internett ga merker for god design til dagligvarebransjen.

Publisert Sist oppdatert

GEORG MATHISEN

gm@handelsbladet.no

Sushisi fra Anzo, som du først leste om i Handelsbladet FK nummer 39 i fjor, utmerket seg da årets utgaver av Merket for god design ble delt ut. Produktet var det eneste av 14 søkere som ÿkk designmerke for emballasjen sin. - For oss var det avgjørende å lage en emballasje som gjenspeilet produktets høye kvalitet og delikate natur, sier Anne Gro Johansen, som startet Anzo sammen med Nayoung Chung Mathiesen. - Vi tror at designen har vært en medvirkende årsak til at vi har lykkes med å få distribusjon i de ÿre store dagligvarekjedene, sier hun. Reitangruppen ÿkk Merket for god design for nettstedet sitt. - Vi ville på en enkel måte formidle hvem vi er og hva vi holder på med. Derfor ønsket vi bilder som illustrerer hva vi gjør, fremfor masse ord og tekst, forteller administrasjonssjef Anne-Grethe Løvås.

Posten ÿkk Merket for god design for den nye Post i Butikk-innredningen. I klassen for industridesign ble det også merke til Jordan for tannbørsteserien Jordan Individual, som byr på 18 forskjellige designer i to størrelser.

Powered by Labrador CMS