Nyheter

Produktene

Publisert

Vi deler kosmetikk- og hygieneproduktene inn i fem hovedkategorier, som igjen deles inn i undergrupper:1) Hudpleie (ansiktspleie / kroppspleie / renseprodukter / solpleie )2) Farget kosmetikk (lebestift, neglelakk, mascara, øyenskygger, rouge, make up krem m.fl.)3) Dufter (Parfymeserier for damer og herrer, inkl. kroppsprodukter som deo/dusj/body)Disse tre hovedkategoriene kalles gjerne fin-kosmetikk.Totalt har disse kategoriene 44 prosent av totalmarkedet, og fremdeles selges mesteparten av denne omsetningen på 2,4 milliarder kroner via faghandelen.4) Hårpleie (shampo / balsam / styling / hårfarge / permanent)5) Hygiene (barber / sepe + pers.vask / deo / tannkrem / munnpleie / fotpleie / barn m.fl)Disse to kategoriene kalles gjerne dagligvare-kosmetikk.Dette er de to største delmarkedene med henholdsvis 29 prosent på hygiene og 27 prosent på hårpleie. Av dette markedet på ca. 3,0 milliarder kroner har dagligvare en andel på ca. 60 prosent.

Powered by Labrador CMS