Nyheter

Q gir bort reklameflate verdt 18 millioner

Hver dag sender Q-Meieriene ut ca 200.000 melkekartonger til norske forbrukere. Nå vil meieriet gi bort melkekartongflatene til entreprenørkollegaer og andre som ønsker å synliggjøre sin sak.

Publisert Sist oppdatert

– Vi er eid av Kavlifondet og overskuddet går til gode formål. I tillegg ser vi at vi kan hjelpe gjennom vårt daglige arbeid, derfor stiller vi nå våre kartonger til disposisjon for de som trenger det, sier Q-sjef Bent Myrdahl i en pressemelding.

Q har de siste årene fått en rekke henvendelser fra organisasjoner og entreprenørkollegaer som har spurt om de kan få fronte sine saker på meieriets melkekartonger.

– Det synes vi er en god idé og hvis vi kan hjelpe noen i denne anledningen, ja, da føler vi at vi har delt med oss som vi «hør og bør», sier Q-Sjefen.

Hvert år sender meieriet ut 75 millioner kartonger i en rekke varianter. Nå skal altså to av sidekartongflatene bidra andre til å fremme deres formål.

Forbrukerne får bestemme hva de vil ha på kartongen Første aktør som får disponere Qs kartongflater er Forskerfabrikken. Det vil skje i slutten av 2015.

– Siden det er Q-forbrukerne som til syvende og sist får glede av å lese på kartongen, ønsker vi også at det er de som skal bestemme hvem som skal få benytte seg av kartongflatene, sier Q-sjef Bent.

Nå kan forbrukerne gå inn på q-meieriene.no og stemme på hvem som skal få disponere melkekartongene i 2016. Her kan forbrukerne stemme på enten kunnskap eller miljø. For kunnskap er representanten VilVite, vitensenteret i Bergen. Daglig formidler de kunnskap til barn og unge om naturvitenskap.

Matbransjens eget selskap som jobber for at det skal kastes mindre mat i Norge, Matvett, representerer miljø. Matvett ønsker å gi gode råd og tips for hvordan du kan ta bedre vare på maten og samtidig spare miljøet. I dag er det dessverre sånn at 1/3 av maten som produseres i verden kastes.

– Det er et tankekors når vi blir stadig flere mennesker på jorden, sier Anne Marie Schrøder, kommunikasjonssjef i Matvett.

Merådgiver Hege Lysnes i mediebyrået Starcom anslår verdien til denne reklameeksponeringen til å være verdt over 18 millioner kroner.

Powered by Labrador CMS